img

Идва революция с винетките. Шофьорите ликуват

/
/
/
57 Views

Революция с винетките готви Агенция „Пътна инфраструктура”.

Най-после ще има и дневни винетки, стана ясно от интервю на Стоян Николов, член на Управителния съвет на АПИ, за бТВ.

Той заяви, че те ще са от полза за транзитнопреминаващите автомобили. Николов обаче не се ангажира от кога дневните винетки ще са в сила, нито колко ще струват те.

Няма опасност от преминаване на тежкотоварни автомобили през прохода Петрохан.

 

 

Пътищата там не позволяват развиване на висока скорост. Очаква се съвсем скоро да се избере изпълнител за трасето през Кресненското дефиле, за довършване на АМ „Европа“, каза още Стоян Николов.

Нов шок за шофьорите.. Автомобилите, които не покриват изискванията за граничните стойности на емисии от отработени газове съгласно екологичните норми, да бъдат дерегистрирани служебно.

Мярката е заложена в Националната програма за контрол на замърсяването на въздуха 2020-2030 г. в актуализирания Интегриран национален план „Енергетика и климат“, качен за обществено обсъждане, показа проверка на „Телеграф“.

Свалянето на регистрацията е наложително, за да се прекрати практиката с отстраняването на катализатор или филтър за дизелови частици.

Планът предвижда отнемане на регистрацията на превозните средства, които не покриват изискванията за гранични стойности на емисии от отработили газове съгласно нормите, утвърдени за съответната им екологична категория.

При установяване на такова нарушение, когато автомобилът отиде на задължителния Годишен технически преглед (ГТП), информацията се подава към единната система и колата ще бъде автоматично с прекратена регистрация.

Обмисля се вариант собственикът на автомобила да има възможност в рамките на 30 дни да възстанови фабричния конвертор или филтър за твърди частици.

След което да има възможност да премине повторно ГТП, преди да бъде окончателно снет от отчет в КАТ. Целта на мярката е да се предотврати „изхвърлянето“ на стари превозни средства на българския пазар, мотивират се вносителите.

С мярката обаче старите коли ще станат непродаваеми.

Идеята е поетапно модернизиране на състава на автомобилния парк у нас чрез налагане на ограничения върху вноса на употребявани превозни средства с екологична категория под Евро 4. В Националната програма е предвидено дори такива коли да не могат да се продават и на вътрешния пазар.

В плана се залага насърчаване на производството и потреблението на алтернативни възобновяеми горива, а именно водород, включително чрез развитие на инфраструктура за алтернативни чисти горива.

Проверка по сервизи за ауспуси и гърнета показва, че интерес към премахването на катализатор вече няма, както е имало само допреди 2-3 години. Хората обаче питат за връщане на катализатора.

„Различно е за всеки автомобил, на един може да е 50 лева, на друг 1000, средно е около 500 лева. Толкова е дипиефът, както му казват на филтъра за дизелите“, обясни майстор от столичния бул. „Сливница“.

Материалът Идва революция с винетките. Шофьорите ликуват е публикуван за пръв път на Единна България.

It is main inner container footer text
error: Съдържанието на сайта е защитено!