Фейсбук анонсира бутон „Не харесвам“
Фейсбук най-накрая обяви намерението си на създаде дългочакания бутон „Не харесвам“, обяви Марк Зукърбърг
Защо това е важно?
Защото твърде много хора публикуват пълни глупости във Фейсбук и ние не можем да направим нищо по въпроса.
Дългата история накратко
Марк Зукърбърг обяви, че най-сетне Фесбук ще се сдобие с бутон „Не харесвам“. Той казва, че продуктът е бил в процес на разработка от известно време и че е важно хората да могат да изразят емоции, различни от „Харесва ми“.
Дългата история
Глупави, расистки мемета. Дълги политически декларации. Истории за бедствия и други тъжни събития. Това са все неща, които се появяват в нюзфийда на Фейсбука ви всеки ден, но не са от нещата, които бихте лайкнали в социалната мрежа. Скоро няма да се налага да го правите. Марк Зукърбърг потвърди пред медиите, че „Не харесвам“ бутона е на път да се появи във Фейсбук в близко бъдеще.
„Мисля, че хората винаги в последните години са искали да има бутон, който да изразя и емоция на нехаресване. Днес е специален ден, защото днес е денят, в който мога да кажа, че работим по въпроса и скоро такъв бутон ще бъде наличен“, заяви Зукърбърг по време на дебат в централата на Фейсбук.
Собственикът на Фейсбук заяви, че бутонът „Не харесвам“ не е задължително с цел да изрази негативност, а може и да се използва като „downvote“ бутона в Reddit. Зукърбърг обясни, че има някои истории и ситуации, за които хората искат да покажат някакво отношение или съпричастност, но да натиснеш бутона „Харесва ми“ не е съвсем правилното действие, заради самото значение на думата (той използва като пример кризата с бежанците и снимките на удавилото се момче).
Има също така и бизнес компонент във въвеждането на новата система. В момента страниците, използващи реклами във Фейсбук, използват като мярка за измерване на постигнатия резултат лайковете, коментарите и споделянията, заедно с броя на хората, до които е достигнал даден пост. Към момента, всяко взаимодействие е позитивно – няма значение дали темата на поста не е отрицателна; повечето действия от страна на потребителите водят до по-голям обхват на поста, което пък води до повече кликове.
Зукърбърг твърди, че е изненадващо трудно да се изгради този вид взаимодействие (все едно не е по-различно от бутона „Харесвам“, само че с различен надпис и палец, обърнат надолу), но все пак скоро ще бъде налице в социалната мрежа.
Източник: askmen.com