Марките са възприемани като хора от мозъците ни
Приятел или враг е Кока-Кола? Нашите мозъци възприемат марките като човешки същества
Защо това е важно?
Защото Apple е наш приятел, нали?
Дългата история накратко
Като прибавим към все повечето доказателства, че марките са подобни на хората в много отношения, учените са открили, че нашите мозъци реагират на марки и лица, използвайки един и същ психологически механизъм.
Дългата история
Ако Кока-Кола беше човек, що за човек щеше да бъде? Добър човек, който свири на барабани, обича кучето и винаги пътува? Или интригант, по-скоро измамник, отколкото талантлив човек?
Задайте си същия въпрос за марки като Найки, Шанел и Фейсбук и ще видите как ще измислите по-интересни герои, отколкото има в турски сериал. Което донякъде има смисъл, защото компаниите създават марки, използвайки специфични човешки характеристики.
Проучванията показват, че ние мислим за марките по подобен начин, по който възприемаме и хората: Отдаваме им човешки характеристики и личности, а отношенията, които можем да образуваме с марките, са подобни на тези с хората. Съвсем ново проучване от изследователи от Университета на Люнебург в Германия разкри, че мозъкът ни наистина възприема марките като използва същия психологически механизъм, който използва и при възприемането на хората.
За целите на проучването, което е публикувано в World Review of Business Research, авторите са изследвали 101 души и тяхната реакция на марки като Кока-Кола, Епъл и Ролекс, както и тяхната реакция на компютърно генерирани човешки лица. Те са открили, че участниците използват същите принципи за оценяване на благонадеждността и властта и при марките, и при хората.
Авторите заключават, че „Резултатите от това проучване подобряват резултатите от предишни проучвания, които също показват, че в много отношения възприемаме марките по същия начин, по който го правим и с хората.“
Това също така ни помага да разберем защо знаменитите „лица на марките“ са толкова успешни: те имат способността да донесат още по-осезаеми човешки характеристики.
„В рекламните кампании избора на лице на марката, което представлява някаква личност, която е съгласувана с предвидената идентичност на марката, може да компенсира разликата между една силна и една слаба марка и дори може да окаже влияние върху икономическия успех на бранд мениджмънта“, пишат авторите.
Източник: askmen.com