

Как да получим работа в Apple & Google
Ето за какво гледат Google & Apple, когато наемат нови служители
Защо това е важно?
Защото почти всеки би бил заинтересован за работи за медиен гигант като Гугъл или Епъл, ако процесът на наемане беше лесен.
Дългата история накратко
Гугъл и Епъл са две от най-бързо растящите технологични компании в света и до сега изглеждаше напълно невъзможно да стигнеш до работно място в двете корпорации. Двете компании разкриха начина, по който избират своите служители – вместо първо да се интересуват в какво е добър кандидатът, те обръщат повече внимание на самия него. Би ви било интересно да разберете как те наемат хората си.
Дългата история
Намирането на работа в Гугъл и Епъл не е толкова трудно, колкото изглежда. Е, все пак е трудно, но ако се следват указанията на съответните им програмисти и лидери, шансовете се увеличават значително.
Как така някой стига до работа в Гугъл, сигурно се питате? Не става точно като изложиш автобиографията си в имейл.
Компанията е известна със своя уникален начин на наемане на служители, използвайки шифрограми. Програмистът Макс Росет наскоро разказа, че за да се започне работа в най-голямата търсачка в света, той е бил помолен да отговори на въпрос от инструмент, скрит в енджина на сайта. Това е като решаването на сложен математически въпрос за Гугъл, тъй като примерът резонира с това, което компанията прави вдеси ден.
Ясно е, че компанията търси конкретни кандидати – тези, с които говорят на един и същ език с тях, като това става ясно още преди дори провеждането на интервюто за работа. Гугъл може да определи какъв човек сте само с помощта на своята търсачка. Откачено, но и също толкова ефективно.
Ако искате да работите за Епъл, най-печелившата компания в света, не е нужно да се справите с кода на Да Винчи. Въпреки това, старши вицепрезидентът Анджела Ахрендтс иска кандидатът да направи дълготрайно впечатление като отборно ориентиран и обичащ предизвикателствата човек.
Тя гледа към набор от области за фокусиране, които си контрастират една с друга, като например Аз vs Вие, IQ vs EQ (Емоционална интелигентност) и Лява част на мозъка vs Дясна част на мозъка. Този начин за подбиране на служители може да служи като наръчник за всеки мениджър и собственик на бизнес, който иска да изгради възможно най-добрия екип.
Когато тя провежда интервю, първата й задача е да види как човекът срещу нея вижда света. Има ли той его? Ако има, колко е голямо то? Използва ли енергията си, за да се възползва от нея, или я прехвърля върху другите? Избира ли личния успех пред триумфа на екипа?
Лидерите на най-големите технологични компании в света не се интересуват само от предишния трудов опит, умения и професионални качества, когато избират новите служители в управляваните от тях компании. Те искат да мислите като тях, да можете да си сътрудничите с тях и да дадете най-доброто от себе си като част от едно цяло. Те искат да се запознаят с теб, преди да разберат какво можеш.
Кой би си помислил, че ще бъде толкова лесно?
Източник: askmen.com