Причините за Успеха на Субару
Субару надминава по продажби БМВ, Фолксваген и Мазда в Америка, ето защо
През последните няколко години, Субару е утроил продажбите си. Сега те продават повече коли в Съединените щати от БМВ, Фолксваген и Мазда. Японската марка приписва новопридобитият си успех на това, че имат правилният продукт, водеща за този клас безопасност и лоялност към клиентите. Всичко това е така, но пътуването на Субару от нисша марка до една измежду десетте най-добри, също се крие в промяната в профила на марката.
Клиентската база на Субару е най-категорична с любителите на природата, които предпочитат зимите на Ню Ингланд пред перфектното време на Саут Бийч, но има друг демографски фактор да предпочита японската марка.
След представянето на WRX в Щатите през 2001г., Субару е придобил някои плюсове с уличните рали състезатели. Независимо от силуета, изпълнението винаги е било налице, но през последните две десетилетия, производителя е подобрил стайлинга значително. Това планувано усилие, за да направи по-добре изглеждащи автомобили се е разгърнало до BRZ, фънки Crosstrek и новото Legacy. „Със сигурност се опитахме да се насочим повече към стила, с продукти като BRZ и Crosstrek и хората харесват как изглеждат колите ни, но първо и най-важното за AWD е надеждността, дълготрайността, капацитета и представянето за нашите купувачи,“ казва Майкъл Макхейл, директор на корпоративните комуникации на Субару.
Технологията също е стълб, който Субару е подобрил значително през последните няколко сезона. И макар, че безопасността не е непременно толкова вълнуваща, колкото техните двигатели, от Субару са внедрили някои технологии за безопасност, което е изключително готино. Най-забележителната функция за безопасност е високоценената EyeSight технология. Сравнително новата технология използва две стерео камери, улавящи триизмерни цветни изображения с отлично качество на разпознаване. Използвайки картина от двете камери за точно определяне на формата, скоростта и разстоянието, тя не само сигнализира за автомобили, но и мотоциклети, велосипеди и пешеходци. Когато установи потенциална опасност, тя предупреждава водача и дори задейства спирачките при необходимост.
Усилията са насочени към свързването на това, което прави Субару с професионалните шофьори и това, което правят за превозните средства на пътя. Погледнете всяко рали или дрифт сайт и става ясно, че Субару винаги е правил яки неща. „Те вероятно имат най-тясна връзка между това, с което се състезават и това, което продават,“ казва легендарният професионален скейтбордист и скорошен състезател от отбора на Субару, Бъки Ласек. „Много други марки се състезават, но техните автомобили са напълно различни от колите, която продават. Със Субару, особено в ралитата, колата която продават е доста близо до автомобила, с който се състезавате. Това просто е една по-автентична връзка.“
Дей Уошихара е професионален дрифт и автомобилен пилот с десетгодишен опит. Уошихара е израстнал в Япония и е видял приливите и отливите в популярността на Субару от първа ръка. „Предполагам, че имиджа на автомобилите комби, като цяло в Щатите, не е толкова готин, но комбитата са яки в Япония,“ казва той. „BD/BG Legacy набра невероятна популярност през 90-те години. Това направи Субару по-яката компания.“ Уошихара е шофирал Нисан в състезания в продължение на пет години, преди да смени марката със Subaru BRZ през 2014г. „Мислехме, че BRZ може да е по-конкурентоспособен и с по-голяма наличност на резервните части.“
Хората като Уошихара и Ласек помагат, за да изглеждат автомобилите на Субару готини в очите на потребителите. А това със сигурност е така. Въпреки това, също има част от купувачите, които са по-загрижени за получаването на по-добър резултат за парите си, без да се жертва стила. „Те определено се опитат да привлекат по-младите хора. Мога да го видя в разумните цени на повечето им автомобили,“ казва любителят на природата и основателя на Trek Tech, Били Браун. „Мисля, че най-добрият им вариант е да правят, това което правят с Crosstrek. Направи един невероятно достъпен автомобил за току-що излезлите от колежа, за да ги хванеш в най-ранна възраст, а след това ги задръж с невероятни предложения на по-късен етап от живота им.“
С увеличаване на продажбите на Crosstrek CUV и 2015 Legacy, както и 2016 WRX и лимитираният WRX STI, динамиката е в полза на Субару.
Статистиката показва, че Субару е като едно невероятно ястие в ресторант, веднъж след като го опитате, ще продължавате да го ядете дълго време. Предизвикателството пред Субару ще бъде да събере повече шофьори, които да изпробват автомобилите. Веднъж, след като се случи това, вероятно ще карат Субару цял живот.
Източник: askmen.com