banner
2 години ago
2336 Прегледа
0 0

Как да накараме тялото ни да произвежда повече тестостерон

Написано от
banner

5 трика, с които тялото ни ще започне да произвежда повече тестостерон

Тестостеронът прави много добри неща за нас. Той ни помага да изгаряме мазнините и да изграждаме мускули, повишава сексуалното желание и пази сърдечно-съдовата ни система по-здрава. Той също така подобрява настроението, съгласно последните няколко проучвания.

Сега е по-важно от всякога да поддържаме високи нива на тестостерон. Средното ниво на тестостерон на средностатистическия мъж е намаляло драстично през последните 30 години със средно 1% на година. Оказва се, че съвременният свят е твърде жесток за нас, мъжете.

За щастие, има начини за борба с намаляващия тестостерон. Сега ще ви представим пет трика, които насърчават производството на тестостерон по естествен път.

Направете си богата на мазнини диета

Висококачествените мазнини могат да свършат невероятна работа за вас. Те са неизменна част от моята диета и то поради добра причина.

Прищявката с диетата с ниско съдържание на мазнини помете Америка в края на 70-те години и в национален мащаб спадът в мъжкия тестостерон започна в средата на 80-те. Да не би да си мислите, че това е съвпадение? Може би е възможно, но най-вероятно не е. Ето защо:

Холестеролът – молекулата, която много лекари, фитнес специалисти и диетолози не спират да демонизират през последните 40 години – изграждащата частица за всички полови хормони в човешкото тяло. Чрез приемането на диета с високо съдържание на холестерол, вашето тяло получава необходимите суровини да синтезира тестостерон, заедно с редица други изключително важни хормони.

Яжте много наситени мазнини и омега-3 мастни киселини от източници като сурови ядки, морски дарове, авокадо и т.н. Избягвайте зърнените храни и отглежданото във фабрика месо – то не разполага с правилния вид мазнини, а освен това и съдържа много химикали и токсини, нарушаващи образуването на тестостерона и други хормони.

Доверете се на истинската храна, която е с високо съдържание на здравословни мазнини. Тялото ви ще ви благодари един ден.

Премахнете излишните въглехидрати

Избягването на захарта – заедно с рафинираните въглехидрати, които тялото ви бързо превръща в захар – също може да ви помогне да увеличите вашите нива на тестостерона. Многобройни проучвания показват, че захарта има опостушителен ефект върху нивата на тестостерона. Една порция от захар, равна на тази в бутилка сода, може да намали серумните нива на тестостерона с 25% в рамките на един час и дори с повече в рамките на два часа.

Простите въглехидрати не са много по-добри. Често чувате фразата „плодове и зеленчуци“, сякаш плодовете и зеленчуците са абсолютно еднакви и няма никаква разлика между тях, но истината е, че между тях дори не може да се прави сравнение. Плодовете са бонбоните на природата – повече от тях са с ниско съдържание на хранителни вещества и висока производителност на фруктоза, която действа пагубно върху възможностите на организма и вашето представяне на спортната площадка. Или ги отстранете изцяло, или ги яжте възможно най-малко.

Не премахвайте от диетата си всички въглехидрати все пак. Въглехидратите имат своята важна и пълноценна работа, която ще свършат при приемането им в умерени количества. Можете да си позволявате някоя и друга въглехидратна бомба веднъж или два пъти седмично в края на деня. Останалата част от времето си запълнете със зеленчуци, висококачествени животински протеини и здравословни мазнини.

Приемайте Витамин D

Освен ако не тичате гол под парещото слънце по 12 часа на ден, най-вероятно можете да устоите да получите повече витамин D. Той е включен в хиляди процеси на организма и, точно както и холестерола, е градивен елемент за производството на тестостерон и човешкия хормон на разтежа. Бъдете сигурни, че сте се сдобили с витамин D от реномирана марка, както и че сте взели правилният вид витамин D.

Вземете си студен душ

В първоначалните 007 книги, Джеймс Бонд е бил известен, че винаги си е вземал ледено студени душове. Навикът го е накарал да изглежда със сигурност още по-мъжествен, но се оказва, че има някаква наука зад идеята да се къпеш със студена вода.

Тестостеронът получава името си, защото се произвежда в тестисите, а тестисите искат да бъдат добре охладени – те функционират най-добре в студена среда, докато в гореща среда се представят наистина много слабо. Продължителната топлина – като тази, която ще получите от горещ душ – намалява производството на тестостерон. Освен това, едно скорошно проучване показва, че мъжете, които са заменили горещите бани със студени, са увеличи производството на сперматозоиди с 491%. Докато броя на сперматозоидите не е директна мярка за тестостерон, то те са маркер за общото здраве на тестисите. Помислете са подмяна на любимите горещи душове с хладни такива или дори направо студени.

Не се пренатоварвайте в залата

Стресът намалява производството на тестостерон. Това все пак не означава, че стресът е непременно лошо нещо, когато се отнася за физически стрес на тялото. Тренировката е сериозно стресиращо нещо за тялото, но правилното количество на натоварване ще доведе до оптимални резултати. Ако стресирате тялото си и след това му дадете време да се възстанови, то ще се съвземе по-силно, отколкото е било преди. Така ще изградите мускули, ще изгорите мазнини, ще ускорите процеса на производство на тестостерон и хормон на растежа – всички тези толкова ценни неща.

Претренирането е проблем. Ако правите тежки 90-минутни сесии с щанги 5 пъти в седмицата, тялото ви е под постоянен стрес и ще започне да се разпада. Оптимизирайте тренировките си. Раздайте се на максимум, когато сте във фитнеса, но си дайте време, за да се регенерирате след това. Бих препоръчал минимум три дни, ако не и една цяла седмица. Така ще видите нивото на хормоните си в ред, а междувременно резултатите във фитнеса ще дойдат по-бързо. По-малкото понякога означава повече.

Източник: Дейв Аспрей, askmen.com

Дейв Аспрей е технически предприемач от Силиконовата долина, който е прекарал 15 години и похарчил $300,000, за да „хакне“ собствената си биология, да свали 45 кг, да ъпгрейдне коефициента си на интелигентност и да понижи своята биологична възраст. Той е собственик на най-големия в света iTunes здравен подкаст.

Категория:
Спорт · Топ статии
banner

Menu Title